lördag 26 september 2009

Saknad

Älskade Louise vad jag saknar dig.
Tiden börjar komma i kapp. Gråter flera gånger om dagen. Sitter nu här och skriver och tårarna bara rinner ner för mina kinder.
Jag tror mig se dig på stan. Jag tänker att snart får jag nog ett sms. Men det är tomt... borta... finns inte mer..
NEJ!
Det får inte vara så. Du ska vara här vi 4 skulle ju klara det här!!

"Pysen, mina medpatienter J och E.
Vi ska ur detta helvete, vi bara ska!!! De ska inte få bryta ner oss! VI SKA VISA DEM!!!
Vi måste hålla ihop! Jag finns ALLTID för er alla.
Som ni för mig,
TACK!
"

Överallt blir jag påmind av dig. Köpte ett "rosa bandet". I år står det i blindskrift "ska bara" på bandet.
Blindskrift. Varför just i år?
Åh Louise kom tillbaka!

Image and video hosting by TinyPic
Louise framför flyglen. Så som det borde vara.

Isen - Om jag fick se allt för en dag
- Jessica Louise bästa vän förklarar vad låten handlar om;
"Älskade Isen.....För dem som inte vet så handlar den här sången som hon skrivit inte om döden eller att hon ska avsluta sitt liv som det kanske låter om kanske lyssnar på texten.Utan den här låten skrev hon 2005 när hennes syn började försämras drastiskt.Så det är hennes synskada som låten handlar om."


Text, sång och musik av Louise.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Älskade Isen.....
För dem som inte vet så handlar den här sången som hon skrivit inte om döden eller att hon ska avsluta sitt liv som det kanske låter om kanske lyssnar på texten.
Utan den här låten skrev hon 2005 när hennes syn började försämras drastiskt.
Så det är hennes synskada som låten handlar om.

Hon var så begåvad.
Hon var så fantastisk.
Hon var så underbar.
Hon var min allra, allra bästa vän.
Hon var mitt allt.
Hon är så älskad.

Du är så älskad av mig, Elin.

<3

Elin sa...

Bra att du berättade om det. Det förstår man nog inte som utomstående att låten annars handlar om.
(Jag citerar in det du skrev här. Om det inte är okej så säg till!)

Jag älskar Dig Jessica <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...