måndag 22 november 2010

ctrl alt delete

I dbt:n hade vi i läxa att gå igenom våra mål som vi fick skriva när vi inledde behandlingen. Det var med positiv överraskning jag såg att jag redan uppfyllt några! Som tex titta andra i ögonen och inte vara så beroende av min musik (ex kunna gå igenom stan utan musik i öronen).
Alla övriga mål jobbar jag för fullt med och vissa har jag kommit en bra bit på!

Några mål jag har på listan är:
* Bli fri från mitt självskade beteende.

* Kunna äta allt. Inga mer matregeler eller kompenserande för mitt intag.

* Kunna hoppa över en träning utan att få ångest.
* Kunna välja på alla kläder, som kjolar och åtsittande kläder.

När jag träffade S. sist diskuterade vi endel runt maten. Hon sa att jag aldrig kommer bli fri från alla tankar. Att jag alltid kommer tänka på kcal innehåll osv.
Önskar jag kunde trycka på ctrl alt delete och bara radera ut allt som har med ana att göra.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...