torsdag 15 oktober 2009

To Be Gone


"Leave the body leave the mind Every promise every place behind"

Just det skulle jag vilja kunna göra. Bara ha en egen plats, helt kravlös. Dit man kan gå och ta en lång paus.
Hade bara taggtråden inom mig varit rosa så kanske det hade känts liiite bättre.

Jag har precis blivit utskriven från sjukhuset. Varit inlåst i drygt 6 veckor. Så skönt att komma ut i friheten igen eller hur man ska säga. Men samtidigt är det läskigt. Nu står jag här helt själv igen.
Tur jag har vänner runt mig som kan hjälpa till att hålla mig uppe.
Jag önskar jag kunde skriva, måla, sjunga, nånting för att få utlopp av alla mina känslor.
Jag är en tickande bomb.
Snart sprängs jag.

Till helgen har jag inte skurit mig på 1,5 månad. Det är grymt länge för att vara jag.


Just nu så försöker jag komma tillbaka. Jag hade sammtal med min DBT terapeut idag. Det gick bra. Fattar inte varför jag alltid ska vara så sjukt nervös!
Känns bra att lämna Wiljan som jag bott på i nästan ett år. Lämna KBT:n. Är det något som hjälpt mig är det DBT:n jag han gå igenom innan jag krevs in på Boklunden.
Psykriatrin ändrar om väldigt mycket, ryktas om att Wiljan ska läggas ner. Så yttligare en bra anledning till att lämna det innan man själv blir kvarlämnad till inget alls.

Jag försöker satsa på min dans nu men alla mina anndra träning har blivit lidnande.
Jag bara orkar inte med det... Så sjukt rött på grund utav låga värden.
Men jag kämpar!

3 kommentarer:

Zippo sa...

Och du kämpar bra Elin!
Du kommer aldrig stå ensam, inte så länge jag andas!
Bra att du äntligen lämnar den där jävla Wiljan och får påbörja din DBT, och SJUKT starkt att du inte skär dig!
Jag är så stolt över dig så du anar inte! <3

Jessica sa...

Du är så jävla bäst, Min älskling!
Du är så stark, starkare än du tror.

Även om jag befinner mig 90 mil bort, så finns jag med dig ALLTID ändå!

Förresten, dettta fotot, vad har du tagit det med för kamera?

Älskar dig och saknar dig så sjukt mycket!

<3 <3 <3

Elin sa...

Till Jessica:
Jag saknar dig så det gör ont!
Jag hoppas jag kan komma snart och hälsa på dig.

Fottot är tagen med min samsung Digimax Pro815.

xoxo <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...