onsdag 23 februari 2011

acceptans

Så mycket jag egentligen har att skriva att jag nu är helt blank i huvudet...
I dag hade jag iaf DBT med gruppen. Vi pratar mycket om det här med acceptans. Gillar inte det ordet. För mig är det lika med att något är ok. Men saker som jag "borde" (gått igenom i dbt:n att ordet borde är ett ord man inte ska använda...) acceptera går bara inte. För de är inte ok med mig.
inte accepterat -> smärta och lidande
accepterat -> smärta.
Men det här vill inte min hjärna förstå...

Jag har lämnat in min första uppgift i skolan. Trots oflyt.
Behöver prata med försäkringskassan innan jag beställer något. Men de är inte alltid så snabba. Så jag insåg att jag inte kommer hinna få mina böcker om jag väntar på svar. Så jag beställer mina böcker som tar 5-8 dagar att leverera. Jag fick dem i lördags. Jag var duktig och pluggade lite då vilket var tur, för på söndagen blir jag kalas sjuk. På måndagen skulle vi ha samlat ihop all fakta i gruppen. Good Luck Elin.
Men trots allt så lyckas jag få i hop min del innan deadline.
Trodde inte att jag skulle klara det så känner mig så duktig nu haha. Om jag får godkänt eller inte kvittar just nu.

Clara har flugit genom snöstorm och sen tog hon med sig snön hem också.
- Hur tänkte du där Clara?
Hon har varit uppe hos sin pojk i Umeå. På vägen hem "mellan landade" hon i Karlskrona en timme. Så kul att få träffa henne igen då jag saknat henne sjukt mycket. Jobbigt att inte bo 1,5 låt ifrån varandra längre.

Nu borde jag försöka krypa ner. Sovit så sjukt dåligt i natt.
Natti på Er

4 kommentarer:

camilla sa...

ÅÅ tack om du visste vad glad din kommentar gjorde mig :D

Har kikat igenom din blogg nu också och du verakr också vara otroligt duktig. Hur är allt med dig? är du inlagd nu?

Kramar

Clara sa...

Haha juste 1,5 låt! :D Ja det är skillnad nu!!
Jag är som sagt ledsen att jag tog med snön... :( men om det snöar mycket nu så försvinner det ju till din födelsedag!! Det var så jag tänkte! :D

Btw, jag har glömt att nämna. I höst ska jag ju bo i Umeå så om du får lust att bo i min lägenhet då av nån anledning, så går det bra! :P :) (bara en tanke :P kanske inte är aktuellt iaf :P)

Unknown sa...

jag får inte heller använda ordet Borde enligt min terapeut, inte skulle heller ;<

camilla sa...

ÅÅ avd duktig du är som klarar all yoghurt, jag är fortfarande lite feg vad gäller fetthalterna :/ men det kommer :) ett steg i taget :D

ÅÅ vad glad jag blir av att höra att det går åt rätt håll för dig :D Du är kanonduktig jue :D har du många kilo kvar till "frisk" vikt? :) du kommer fixa det här, du verkar otroligt stark :D


Jag är inte inlagd utan går på möte en gång i veckan och träffar behandlaren för samtal, vägning och lunch på sjukhuset. Sen går jag i kroppskännedomsgrupp en gång i veckan samt har kontakt med läkare och dietist :) det funkar bra hittills och jag har äntligen börjat gå upp i vikt nu :) nästan 2 kg på två veckor :D

Dricker du näringsdrycker och äter efter speciellt matschema? :)

Vad hittar du på ikväll?

Massor med styrke och peppkramar till dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...