tisdag 1 februari 2011

Betyg = STORT +

Sen jag började med min distanskurs har ångesten och deppigheten ökat.
Jag tror det är min prestationsångest som kommer och stör.
Jag kan inte övertala den att den här kursen bara är ren övning för mig. Om jag får betyg i den är det bara ett stort +.
Men ändå vill jag vara i toppen. Kunna bidra och jämföra mig med dem som har flera års kunskap inom psykologin.

Min terapuet S. sa att jag har andra kunskaper inom psykologin som många andra aldrig kommer att få. Att det är väldigt dyrbar kunskap och att jag kan bidra på ett annat sätt som också är viktigt.
Men ändå känner jag mig värdelös och som att jag tagit mig vatten över huvudet...

Om jag inte ens klarar av en liten distans kurs på 50% hur ska jag då klara av att studera en "riktig" utbildning eller jobba och försörja mig på det sättet.

Kommer jag någonsin komma ut och kunna leva självständigt i det friska samhället?

2 kommentarer:

Simone sa...

Hej!
KOmmer ihåg dig från bland annat hemliga skugsdungen (tror jag!) där verkade du vara så ledsen så det är kul att se att det verkar ha gått bra för dig! Fortsätt kämpa :) Styrkekramar,

Simone

rebecca sa...

Jo du kommer komma tillbaka tillsamhället och bidra på ett fint sätt:D Jag tror på dig och det vet du<3

SV: hur jag brukar försöka hantera tjockistankar står i mitt nyaste inlägg:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...