söndag 4 december 2011

Hjärnspöken

Min sömn är lite ostabil. Innan DH sov jag väldigt dåligt. Låg vaken mycket. Men sen var det som om jag nollställdes och jag sov riktigt bra om nätterna efter jag varit på DH. Men nu har problemet kommit smygandes tbx. När Jontes klocka ringde 5.30 vaknade även jag och runt 10.30 blir jag jätte trött.
Jag är så trött vill sova. Grannarna över oss borrar hål i golvet jag ser hur de häller ner syra. Eller är det bensin genom hålet? Ska de bränna mig och mina älskade katter inne. Elin lugna ner dig.
Hör hur dörren låses upp. Kommer Jonte hem redan? Han ställer sig så dörren skuggas av solljuset men han vill inte komma fram så jag ser honom. Han ber mig skynda mig. Jag måste komma. Orkar inte hålla ögonen öppna. Måste se så inget händer.
Elin skärp dig ta telefonen och ring Jonathan så du får prata en stund och komma tillbaka till verkligheten. Armen är så tung har telefonen i handen. Jag tror mig slå numret. Men nästa gång jag får upp ögonen så är telefonen fortfarande på sängbordet.
Till slut får jag i gång Kent- 747 och Gimli kommer och undrar vad som händer med matte. Hans lena päls och musiken får mig att slappna av och jag kan somna.

Hjärnan är så trött och spökar för mig. Obehagligt är det, jag blir alltid lika rädd...

När jag kommer upp vid 11.30 så sätter jag på julmusik på hög nivå och ställer mig i duschen.
Nu tusan ska jag komma i stämning och bli pepp för dagen!
Kanske inte blir så peppe. Men jag mår heller inte dåligt.
Äter en stor skål havregrynsgröt och kollar på animalplanet. Sen är jag fit for fight.



Tystnad
Tunnel, avfart
När taxametern slagits på
försvinner allt i regnet
utan spår
& som en viskning
ser vi syner nu igen
Det här är nåt
som inte ens har hänt... - Kent 747

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...