fredag 27 april 2012

Förskola

Jag har ändrat ordningen på mina studieval i ansökan.
Jag har kommit fram till att jag vill jobba med mindre barn innan skolåldern. Så nu ligger förskolelärare som första val och fritidspedagog som andrahand.
Jag har nojjat och haft ångest över mina val men det här känns rätt.
Har vägt för och nackdelar osv.
Stor fördel med förskoleprogrammet är att det ligger 30min bort med tåg från staden jag bor i. Tågen går 1 gång i timmen så kommer bli super enkelt att pendla och jag slipper flytta.
Dock ville jag inte att det ska avgöra. Leva obekvämt i 3 år för att jobba med det man vill är betydligt viktigare!
Att utbilda sig i samma yrke som mamma kändes också sådär. Jag vill göra något eget.
Men sen samtidigt har jag aldrig hört mamma klaga över sitt jobb utan hon har alltid trivts och tyckt de varit roligt!
Nu har hon i för sig utbildad sig till massör.
Så i dag jobbar hon även på en skola med massage och motorik för barn med dyslexi och andra svårigheter.

Köpt nya snygga träningskläder och fått godkänt från försäkringskassan att jag får börja träna på Wellness så nu vill jag bli helt frisk så jag kan börja träna!
Ska vara försiktigt och träna för att det är kul och bra för kroppen inte ta det till överdrift.

Nu ringde äggklockan. Dags för kokt ägg. Mums!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...