fredag 27 april 2012

Varnings klockor

Sorry för att jag varit så otroligt dålig på att uppdatera. Blev riktigt dålig i lunginflammation och hade feber i 3 veckor...
Var till VC efter jag legat sjuk i 1 vecka och det inte vände. Då fick jag penicillin mot lunginflammation. Men efter ytligare 1 vecka hade febern börjat stiga och jag hostade mer då fick jag en ny tid till VC. Men de skickade mig till sjukhuset där det blev mer prover, blododlingar, rönkade lungorna och fick syrgas då jag hade dålig syreupptagning.
Visade sig att jag hade någon konstig form av lunginflammation vanlig penicillin inte tar.
Så fick ny medicin för andningen och lunginflammationen och efter bara några dagar började febern gå ner.
Nu har jag kunnat sova på magen ett par nätter och det är så sjukt skönt! Blir heller inte andfådd av att prata^^
Jag mår med andra ord betydligt bättre men jag känner mig väldigt olustig.
Huvudvärk, illamående och allmänt svag.
Men tar väl lite tid att hämta sig.
Fick lite öroninflammation också för jag var riktigt igenom förkyld. Nu har jag verken ont eller lock men det tjuter i öronen och jag hoppas även det ska gå över snart.
Jag slarvade väldigt med maten när jag var sjuk och gick ner ca 8kg. Så nu är mina mattankar starkare igen... Men jag kämpar och ser till att jag får i mig mat. Halva Elin vill fortsätta gå ner i vikt och bli riktigt smal medans andra halvan vill äta och fortsätta vara hälsosam.
Den halvan är starkare för jag vill verkligen inte bli sjuk igen. Jag är ju på gång nu!
Det är verkligen inte värt det.
Men jag kan inte hjälpa att jag springer och väger mig, räknar kcal, kollar thinspo, mäter och klämmer och tänker och planerar vad jag kan och inte kan äta.
Jävla skit ätstörning rent ut sagt!!
Kanske lika bra att kontakta min terapeut S. och ta tag i det på en gång innan det växer sig starkare och tar över.
Men som sagt jag äter och har gått upp 1kg och ligger fortfarande på ett ok BMI. Men det är en kamp i huvudet som heter duga...
Nehe om man ska försöka sova nu..
Blir att lyssna på Kents nya skiva ^_^
Natti

1 kommentar:

Clara sa...

Alltså.... släng ut vågen!!!!
Gör du inte det så tänker jag sno den när jag är där... finns ingen anledning att ha den?

Men shit, jag visste inte att det hade varit så illa!! Trodde att det hade stannat där vid lunginflammationen!! Men va skönt att det blev bättre! :)

You go girl! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...