måndag 27 augusti 2012

pausen

Så var man hemma igen.
Eller ja i går kom jag hem.

Träffade min fina vän Alex i fredags. Gick liten snabbis i pysselaffärer. Eller ja Alex tyckte inte det var någon snabbis^^
Köpte iaf ett genomskinligt mobilskal jag ska pyssla på.

I lördags så åkte jag och morfar ut på sjön och fiskade. Först nappade det inget alls men mot slutet fick jag väl 10 abborrar. Dock fick jag slänga tillbaka hälften då de var för små. Morfar fick sig också ett par.
Det är så otroligt mysigt att få egen tid med morfar sådär.
Han berättade om hur hans pappa var soldat under andravärldskriget.
Hur han låg beredd med sina 10 kulor vid kusten och tittade på de tyska skeppen som låg precis utanför.
Strax efter freden dog han i Tuberkulos.
Jag är min morfars mammas namne.
Min mamma tyckte så otroligt mycket om henne. Hon var en sån där genom god människa.

På söndag blev det stekt abborre på mormors hembakade bröd till frukost.
Sen körde vi hem mot mina föräldrar. För jag skulle på ledarmöte i byn.

Var en väl behövlig och väldigt fin helg.
Dock blev jag sjuk igen... Ont i hela kroppen, ont i halsen, ont i huvudet, snorig och febrig....
Usch jag hoppas verkligen inte jag smittade mormor och morfar med det här nu.


Morfar <3

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...