torsdag 17 maj 2012

Soft dag

Blev inget pysslande i dag.
Jag tog i stället en rejäl sovmorgon (kl.13) och sen har jag tvättat hela dagen.
Jag har en bricka på soffbordet med ljuslyktor och en liten vas. Katterna har aldrig varit på denna. Men i morse när jag kom upp så låg vasen ner på bordet och vatten hade runnit ner på nya mattan. Så fick börja dagen med att ligga och torka mattan.

Har varit en skön dag och jag känner att jag har varit duktig och samtidigt fått tagit det lugnt hel dagen (pyjamasbyxorna är fortfarande på).
Nu ligger jag och Jonte i soffan och hejjar på Sverige. Jag gillar hockey men nu börjar jag ledsna. Varit så otroligt mycket nu med först elitserien och nu vm. Vad ska då de tycka som inte ens gillar hockey?!

Kollade mailen och hade fått brev från djurmaxi. Vi har beställt nät och pinnar till balkongen där så vi kan kattsäkra den. Vi har två pinnar redan men kom fram till att vi behöver två till. Så vi beställde det för 1,5 vecka sedan.
I mailet står det att de inte finns i lager och att de kommer att komma först i mitten av juni... (Där åkte Sverige ut) Känns lagom kul så får se om vi kommer på någon smart lösning så vi kan börja vara på balkongen. För oj vad jag längtar att få inreda den och kunna dricka morgon tet där ut eller kolla solnedgången med ett glas rosé.

Jonte är sjuk (jag som smittade han...) och nu också dålig förlorare för att Sverige förlorade. Får bli lite Alcatraz nu så han lugnar ner sig^^

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...