lördag 5 december 2009

En grå morgon

Jag vaknar tidigt hemma hos mamma och pappa. Blev inte många timmar i natt.
Jag deckade i soffan igår kväll. När jag vaknande och gick upp till sängen var klockan för mycket för att ta mina natt mediciner. Så blev några ryckiga timmars nattsömn allt som allt.

Det är en grå och dimmig morgon och det känns som att vädret speglar av min sinnesstämning.
Jag har varit i en känslomessig storm. Nu är det spillrorna som lämnats kvar. Det är en bedövande tysthet och ett tjockt täcke av ångest. Skulle jag beskriva min sinnestämning med en färg skulle det vara just Grå.

Jag ska försöka ta nya tag. Gräva fram den där motivationen som för tillfälligt är utan synhåll.
Jag ska gå och skölja ansiktet i iskallt vatten, byta om och sen ta med mig kameran ut i dimman.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...