lördag 13 augusti 2011

Harry Potter och dödsrelikerna del 2


Jag har nu gått på sista Harry Potter filmen 3 gånger på bio. Första gången med Claran så klart!
Var en otrolig upplevelse och jag var fylld av känslor som bubblade inom mig. Tårna rullade ner för kinderna flera gånger och efteråt hade jag någon känsla jag inte kan sätta ord på. Får skylla på min borderline^^
Under introt på alla HP filmerna ryser jag. Det är nästan bästa biten på hela filmen... När eftertexten började rulla fick jag en klump i halsen och började nästan gråta igen. Nu är det slut.

Andra gången jag såg den så gick jag med pojkvännen och hans bror. Jag hade nu väldigt höga förväntningar och ville åter igen fyllas av alla dessa känslor.
Men bredvid mig satt en mamma med hennes dotter i knät och hon läste hela filmen för henne. Jag kunde inte alls fokusera och ta in filmen för hennes röst avbröt mig hela tiden.
I bland fick hon sitta och förklara för dottern då hon inte hängde med.
Är man så liten ska man f*n inte gå på engelsktalande bio. Hon förstörde verkligen hela min upplevelse. Hade det varit ett tjejgäng som satt och tisslade och tasslade bredvid mig hade jag inte tvekat en sekund att säga till dem och be dem vara tysta. Men jag hade inte mage att säga till mamman.

Tredje gången gick jag med mamma. Då var det iaf helt tyst i salen förutom skratt och snyftningar. Precis som det ska vara.
Men det var i torsdags då Louise och Jessica fyllde år. Jag hade sovit dåligt och tänkte väldigt mycket på Louise och döden. Vad som händer då man dör och livet innan födseln. Jag menar jag tror på ett liv efter döden. Då måste det väl finnas ett innan också. Allt är så stort och man kommer väl aldrig någonsin förstå förens man befinner sig mitt i mellan två liv. Jag hoppas iaf att man ska få reda på allt då^^
Hur som helst satt jag där och blev alldeles för djup för att släppa in filmen.

Måste bara säga att jag stör mig på att Harrys besvärjelser blir röda från hans stav och voldermorts gröna.
Är uppväxt med Star Wars. Då lyser Lukes "lightsabel" (kommer inte på vad det heter på svenska) grönt och Darth Vaders rött. De har kastat om de ondas och godas färger...



Hur som helst kom jag fram till att sista filmen är den bästa.



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...