lördag 29 oktober 2011

Manodepressiv vs Borderline

Haft mysig dag med mamma idag med frukost på stan och sen en liten runda på stan. Hittade bla en snygg tröja som är sådär tunn och man ser nästan igenom den. Perfekt för den döljer ärren på armarna!
Ska se om jag kan få en remiss till hud för jag hade så gärna försökt göra något åt mina ärr. Gör de inget så tänker jag söka privat.

Jag ligger vaken mycket om nätterna nu mera. Så tänkte ta sömnedicninera tills jag får ordning på sömnen igen. Men oj vad kreativ jag blir! Vill bara springa upp och sätta igång med en gång. Sen på morgonen har man tappat den där energin. Idéerna tycks heller inte vara lika smarta som de var under natten. Dumt det där.
Har pratas om jag är manodepressiv men då vi kollade upp det så stämmer det in mycket mer på borderline. Trodde de hade släppt det men nu frågade min psykläkare lite om det igen när jag träffade henne.
Vet inte riktigt vad jag tycker om det där med diagnoser. Visst de kan lättare hitta en passande behandling och medicin. Men samtidigt känns det som att de inte ser till individen utan man placeras bara in i fack.

Nehe funderar på att krypa ner i sängen med något mys att läsa.
Natti.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...