fredag 4 november 2011

i otakt

Jag har kommit in i någon konstig fas, svacka eller what ever. Hur som helst efter kl 20 börjar min inre drivkraft och kreativitet krypa fram. Under natten när jag försöker sova är min kreativitet på högvarv och jag vill upp och göra så mycket men tänker förnuftigt att jag ska sova och göra allt det där i morgon.
Man vaknar stiger upp och tänker efter jag fått i mig frukosten ska jag ta tag i allt. Man gör några saker på listan men inte alls med det där drivet. Sen hamnar jag i soffan halvsovandes och i någon form av gråzoon/ dimma. Jag ligger där mer eller mindre deppig och tänker på allt man borde göra men kroppen känns bara så tung.
Klockan börjar närma sig åtta och då börjar det pirra sådär i kroppen ju närmare man kommer midnatt får jag mer och mer enrgi och PLING nu vill jag hitta på så mycket saker! Varför inte storstäda i klädkammaren, ut och springa, baka bröd, fixa fotoalbumet och dra fram massa kläder och fixa håret för att fota.

Det där drivet har nått mig nu så här sitter jag och bloggar. Så fort jag är klar här ska jag hämta mitt block och rita. Sen kanske göra ett armband av de där pärlorna jag beställde. Är det för sent att börja baka bullar efter det?

2 kommentarer:

Unknown sa...

<3 <3

Viljans sa...

Oj vad jag känner igen mig i den "märkliga" krypande natt kriativiteten. Och ja.. de var nog lite sent att baka bullar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...