söndag 13 november 2011

mormor och morfar

Nu är jag hemkommen från mormor och morfar. Har varit en jätte mysig helg. I går var vi på en konsert och lyssnade på klassisk musik. De var riktigt duktiga och ena solisten hade sådan inlevelse. Då han stod upp for han omkring så svetten pärlade i pannan. Han grimaserade så han hade lite dregel på hakan. I de låga partierna rynkade han så på ögonbrynen att han såg uppriktigt ledsen ut. Då han satt ned och spelade på sin fiol fick mannen som satt bredvid i bland skickligt och diskret ducka undan för den andra mannens stråk. Ja det var en upplevelse i sig bara det.
Innan vi for hem i dag så gick jag mormor och morfar upp lite på deras vind och jag gjorde några fynd! Får slänga upp bild på det sen. Även orkidén skulle det koma bild på och mina olika bågar jag väljer mellan. Stör mig att glasögon ska vara så dyrt.

Gimli ligger bredvid mig i soffan och han kryper upp mer och mer på tangentbordet. Nu börjar bli halvsvårt att skriva.
I fredags fick han bada. Han hade lekt med vattenkranen och blivit jätte blöt och sen direkt gått på lådan. De har en klumpbildande sand så hela hans svans var fylld av klumpar av sand... Jag lyckades borsta bort all sand men svansen var som ändå kletig så det blev till att bada han. Men han var så duktig. Han stod snällt i badkaret och lät sig schamponeras och sen satt han stilla i mitt knä när vi fönade och borstade han torr.

Nehe kanske dra fram allt pyssel?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...