söndag 6 november 2011

Sitter i soffan med ny färgat hår. Ska bli blond igen. Funderar på att klippa mig kort med. Ska jag våga?
Jag hade inte möjlighet att åka ut till någon grav i går så var och tände ljus idag stället. Det är så otroligt vackert när det är så mycket ljus som brinner på gravarna.
Var även förbi blomsterlandet och fyndade på en super vacker orkidé. Kan slänga upp en bild på den i morgon.
I kväll mår jag bra och det är en sån lugn skön känsla i hela kroppen.

(Som tjejens hårfärg på bilden vill jag få fram. Men inte klippa riktigt lika kort)

Jag sitter och slösurfar på olika utbildningar. Jag ska satsa på att söka en del och hoppas på att börja plugga till hösten!!
Hade varit så otroligt underbart att få börja leva i det riktiga livet. Tänk att bara kunna svara på frågan "Vad gör du nu för tiden?" med "Jag studerar!".
Det är en av de första frågorna jag bruka få när jag springer på någon man inte sett på länge. Man säger gärna inte att jag varit sjukskriven sen 08 för att jag är psyksjuk... Att ha en psykisk sjukdom är så fullt och dåligt. Man är misslyckad som människa. Det är ju bara att rycka upp sig!
Eller inte... Jag har varit så pass sjuk att det varit livshotande. Som cancer. Fast i själen.
Jag hoppas att synen på psykiskt sjuka ska ändras inom en snar framtid.
Då skulle fler våga söka hjälp.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...