tisdag 15 november 2011

Bitter

Håller på att lacka mina stolar/ sängbord så de blir mer slitstarka. Köpt klarlack på sprayburk. Riktigt smidigt men usch vad det luktar starkt!
Jonathan håller på att spackla i vardagsrummet. Skönt att vi tar tag i det så att det blir gjort. Jag har så mycket idéer i huvudet och vill att det ska vara så nu! Men så kräver det ju båda tid och pengar... Sen vill man inte invertera för mycket i en hyresrätt heller.


Litet tips:
* När man är ute på stan och känner hur ångesten kommer krypande kan man;
om det finns en matbutik i närheten gå in där och möblera om i frysdisken. Låtsas att man letar efter en sorts glass som ligger längst ner. Men egentligen så står man och fokuserar på kylan.
Finns det ingen matbutik i närheten kan man gå undan och ställa sig vid ett skyltfönster, lyktstolpe eller liknande. Ställa sig med ryggen till och ha ena handleden mot den kalla ytan och sen kan man låtsas att man står och kollar något väldigt intressant på mobilen med den andra handen.
Kyla har alltid varit något som funkar för mig att avleda ångesten.
* Jag brukar även ha nån låt på min mobil eller mp3 som kan lugna ner mig.
Ex. som funkar för mig är Kent- 747, Placebo- following cops back home, Enya- May it be.
Så kan man gå in i ett provrum och sätta på den där låten blunda, sänka axlarna och fokusera på andningen.

Nu sitter jag här och känner mig bitter över att de spelade Kent och Bullet for my Valentine samtidigt på Hultsfred 06. Och att jag hade druckit för mycket under konserten.

-------------------VS.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...