söndag 12 juni 2011

Brinnande ångest

Jag börjar bli trött på folk som stirrar på mina ärr. Som om man vore ett missfoster.
Hallå jag har varit sjuk då får man sånna sträck på kroppen!
Precis som man får fläckar på huden efter sina utslag i Psoriasis.

Många har väldigt liten förståelse med det här med självskador.
Men om du fattade eld visst hade du då gjort vad du kunde för att släcka den?
Man hinner inte tänka utan skulle handla i ren panik.
Lika dant blir det iaf för mig då jag får riktig riktig ångest. Jag vet inte vad jag ska ta vägen utan gör vad som helst för att den ska försvinna. Man tänker inte utan handlar i ren panik.
Efteråt kan man vara efterklok och tänka jag skulle ju ringt min terapeut eller jag skulle ha tagit en kall dusch.
Men då när man brinner som värst kan man inte tänka så långt...


1 kommentar:

L sa...

Det var en väldigt bra förklaring det där med eld.
Förstår precis vad du menar när många bara stirrar,Jag tycker själv att det är extra jobbigt när man måste förklara för barn som undrar vad det är. Man vill ju vara ärlig men i deras ögon hjälper det nog inte att säga att man "mått dåligt", de finns ju inte i deras värld att man skadar sig när man mår dåligt.

Kämpa på!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...