söndag 26 juni 2011

DreamHack summer 2011

Jag har inte skrivit så mycket i de senaste inläggen. Har bara blivit bilder.
En hel del har hänt. Har äntligen varit På DreamHack. Var prat om DH första gången 2006 nu 5 år senare blev det äntligen av! Jag hade jätte roligt. Spelade ut första monkey island och drygt halva tvåan. Spelar inte wow eller något annat mer "seriöst" spel längre. När jag flyttade till USA slutade jag spela wow. Försökte börja spela lite igen när jag kom hem men mådde för dåligt.
Nu känner jag inget större sug efter det längre.
Sista natten på DH var riktigt rolig när alla började bli riktigt övertrötta. De spelade en sång om 100 sätt man kan älska en katt som är 35min lång. Efter det spelade de Rebecca Black- Friday som 8000 pers sjöng med till. En upplevelse i sig haha! Längtar redan till DH Winter!

Äntligen också bestämt vilken katt vi ska behålla. Blir Gimli. Först så var det bestämt att ha kvar Gizmo då vi skulle få rabbat på honom i utbyte att L. som är uppfödaren skulle få ta en kull efter han med en av sina honor. Gizmo är en riktigt liten snygging!
Men Gimli är så mycket mer kelen och jag kände att jag skulle ångra mig om jag inte behöll honom...
Han har en vit svanstipp som gör att man inte få ställa ut eller avla på honom. Men jag är inte intresserad av utställning och tycker bara det är skarmigt.

Midsommar firade jag hemma hos Jonathan och hans familj. Var en mysig och lugn midsommar med kubbspel (som jag och Jonte ägde på) och god mat.
När jag kom hem hade katterna vält ner en blomkruka. Som tur var hade den inte gått sönder men det var jord över allt som katterna hade haft kul med och spritt ut i hela lägenheten.
Blev att ta fram sopborsten som är väldigt uppskattad. En sitter och åker med i skyffeln medans två springer efter borsten.

Nu ska jag bara beställa ett par nya hörlurar sen ska jag ta tag i städningen för i morgon kommer en familj och ska titta på katterna.
Kanske inte berättat att Happie bet sönder mina hörlurar, på mindre än 5 minuter var de i 4 delar.
Men det är bara att tacka för nu blir jag tvingad att byta ut de dåliga iPhone/ iPod hörlurarna som är värdelösa mot ett par nice!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vill bara säga att du är så söt på det kortet, du ser ut som en busig liten älva :)

Kramar

Unknown sa...

Ja håller med! Lite som en anime tjej ^_^. Sam är tokig i hörlurssladdar med! Går alltid sönder, o mobilladdare också :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...