tisdag 28 juni 2011

matkrig

I dag hade jag oflyt på morgonen. Var jobbigt att få ner frukosten och gjorde tusen saker samtidigt för att lägga tankarna på annat och inte tänka så mycket på att jag åt.
Sen fick jag små springa ner till bussen för att hinna med den. Men då var det ändrade tider för sommaren och jag hade missat den med ett par minuter. Eftersom Happie har bitit sönder mina hörlurar så fick jag stå och vänta på nästa buss utan musik och ännu jobbigare åka buss utan musik!
Men kom tillslut fram till sjukhuset och var "bara" 15min sen till min terapi.
Den gick bra och jag ska för första gången sen jag kom hem till Sverige ha sommarlov från psykiatrin! Har inte ny tid förens i augusti och kommer bara ha telefonkontakt med S. (om vi inte behöver boka in något extra möte).
Ett stort steg i rätt riktning mot mitt friska liv!

Mina mattankar är riktigt jobbiga just nu. Men jag får i mig allt jag ska och kan ta en fika på stan osv. Men det är krig i huvudet och oftast bara växer maten i munnen och jag får riktigt kämpa. Men det är ett tyst krig och det är bara att kämpa på antar jag. Har inte tappat någon vikt eller så. Som sagt får i mig allt jag ska men hoppas det här ska få ett slut snart! Jobbigt att stå i mot men vill inte falla dit.

Nu ska jag sätta mig och plugga lite. Lagom kul när solen skiner och himlen är klar blå.
Kanske borde man ta böckerna med sig ut och lägga sig på en filt i gräset! Humm får se hur jag gör. Mindre kul om jag ska behöva gå runt och snörvla hela kvällen sen.
Dumma allergi!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...