torsdag 8 september 2011

Fly för livet eller stanna och slås?

I morse träffade jag min terapeut S. vi gick igenom det sista inför nästa vecka då jag ska börja min traumabearbetning.
Man ska blunda och berätta som om det händer igen medan man spelar in allt. För det ska man sen lyssna på varje dag.
När vi sitter och pratar om det här känner jag att jag bara vill fortsätta springa ifrån allt. Jag orkar inte riva upp gamla sår.
Jag har ju en fungerande vardag nu är det verkligen värt att gå igenom denna smärta?
Men samtidigt har jag varit sjukskriven sen 08 och lagt all denna tid inom psykiatrin, ska jag banga ur nu i slutspurten?

4 kommentarer:

Clara sa...

Shiiit va jobbigt! Det kommer bli helt otroligt tufft, det förstår jag! Det är tur att du har blivit så enormt mycket starkare! Jag är helt säker på att du fixar det! Du är stark och kan ta dig igenom det!

Jag vet även att det kommer vara värt när du är igenom det! Tänk så skönt när du är klar!!

Du kan ringa mig när du vill, men det vet du. Dessvärre kan jag inte "träffa dig vid rosen" men jag finns åtminstone till hands!

Jag hejar som fan på dig Elin! <3

Hoffen sa...

Jag hejar på dig också Elin, Du är en kämpe! :)
kramar

Unknown sa...

hejar på dig! Ring bara om det är nått du vill prata om, finns här <3

Elin sa...

Tack för att ni stöttar mig så!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...