onsdag 28 mars 2012

Helgen hos Clara

Clara mötte upp mig på tågstationen. Usch jag är alltid lika nervös när jag ska åka tåg med byten. Jag dubbelkollar biljetten 100ggr fast jag egentligen vet att jag är på rätt tåg eller står på rätt perrong.
Vi gick och köpte mjukglass och satt ute i vårsolen och började prata i kapp. Sen hem en liten runda innan det var dags för att åka in till stan igen för att äta Thaimat och gå på det Hunger Games som var riktigt bra! Oj vad jag längtat efter denna film.


Vi båda har fyllt år så vi bytte paket!
Jag fick spelet "Ryktet går" som är riktigt kul! Lite som viskleken fast på papper. Man får ett ord skriver det och skickar sen till vänster. Den personen ska rita en bild (som picturenary) på 60 sec sen skicka till vänster. Den personen ska gissa vad bilden föreställer och skriva det sen skicka till vänster den personen ska rita ordet osv tills man gått varvet runt.
Hum det där blev en krånglig beskrivning...


På lördagen cyklade vi ut till ett köpcentra. Det var ett äventyr i sig... Skulle pumpa däck och ja jobba i någon verkstad ska nog verken jag eller Clara göra..
De hade grävt och stängt av cykelbanan så vi fick ta ett annat håll som resulterade att vi cyklade runt i skogen och inte riktigt hade koll var vi var. Men fram kom vi och båda shoppade en del! Här sitter vi och laddar med lite snabba kolhydrater så vi orkade ta oss hem igen!


Vi stannade på en mack och köpte chips till kvällen (som vi aldrig orkade äta). Vi ville inte mosa sönder dem på pakethållaren så vi kom på en annan lösning. Lagom pinsamt att cykla genom Campus.


På kvällen gjorde vi sjukt goda knyten! Sen spelade wii resten av kvällen.

På söndagen kom Claras tjejkompisar så jag fick träffa dem! Vi spelade spelet jag fick och åt våfflor med hemmagjord glass Clara gjorde på morgonen medan jag sprang runt.
Sen var det dags för mig att ta tåget hem igen.
Längtar tills Clara kommer hem till påsk. Då ska vi hitta på lite mys kanske åka på spa. Vi får väl se! Roligt är det oavsett vad vi gör när man har Clara i sin närhet.

2 kommentarer:

Clara sa...

:D :D :D Kom tillbaka!!! Hade lätt kunnat fylla upp kommande helg med dig och Wii!!! Det hade varit något!!

Hade kunnat mysa ikapp på earth hour som jag hoppas du har koll på med! :)

<3

Elin sa...

Clara: Ja jag vill helst redan vara hos dig nu! ÅÅ hade varit så mys^_^

Ja just det ja det är ju nu på lördag! Vad mys vi hade kunnat ha det med massa tända ljus och kanske cloudeo? :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...