måndag 5 april 2010

Glad Påsk?

Ja Glad Påsk till alla i efterskot.
Men jag kan inte påstå att den var särskilt glad...
Den har varit tung och ångestfull.
I fredags fyllde Jonas 23 år. Vi hade en bra dag. En bra dag!!
Vi spelade biljard, åt kina mat, gick och såg shutter island på bio (riktigt bra film!) sen gick vi ut på krogen för att lugna ner nerverna efter att i stort sätt suttit och darrat i varandras knän.

Är det kontrasterna mellan fredag och helgen som gör att det blir extra tungt?
Borde jag inte försöka vända på det att jag faktiskt har haft en bra dag. Vara glad och tacksam för det. Jag kommer inte ens ihåg när jag hade en bra dag senast. Jag har haft flera ok men ingen bra.

Jaja nu är det måndag. En ny veka. En dag som spenderats framför tv:n till kvällen då jag ryckte upp mig och tog mig till dansen. Men jag har som tappat bort min taktkänsla. Det är stelt och klumpigt och jag hänger inte med som förr. Något som gör att jag blir otroligt arg och frustrerad över mig själv.
Vad är det för fel? Vad är det som händer?

1 kommentar:

Zippo sa...

Jag blir glad över ett par saker över min födelsedag faktiskt.

Först, så fixade du till en KANONDAG!!
Jag hade en riktigt bra dag fastän jag egentligen från början bara ville gräva ned mig ensam hemma!

Sedan så (det som gjorde dagen bäst och mig mest glad) sade du något jag näst intill ALDRIG får höra från dig, och det var att du hade en BRA dag!!
Du fattar inte hur mycket det lyfte dagen och hur glad jag blev!!

Underbara du, tack för en av mitt livs bästa födelsedagar!!

<3<3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...