tisdag 6 april 2010

Sov Gott min vän

Rebecca
10/3- 1989 6/4- 2010


2 kommentarer:

Tiina sa...

Beklagar sorgen! Vet inte vad mer jag ska skriva....

Frida sa...

Visst får du fråga! Fast det är ganska långt och komplicerat...

Texten står för att jag är unik, ingen är som jag, eller har rätt att vara som jag. Jag är bra som jag är, och jag har rätt till mig själv, att vara den jag fötts till.

Duvan står för fred, frid, trogen kärlek (duvor lever i par hela livet), frihet, själen, gud... Ja duvan har jättemånga betydelser i olika kulturer. Inom alkemin betyder det omvandlingen, "en svart korp blir till en vit duva"...

Och rosen... för att jag heter Roos i efternamn. Rosen är jag.

Duvor hittar alltid hem, dom har som ett inbyggt kompass. Så duvan hjälper mig (rosen) att hitta hem när jag går vilse.

PLUS! Fredsduva = peace = Frid(a) Ros=Roos
Namnrebus ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...