torsdag 1 april 2010

Ingen bromskloss...

Värsta natten på länge. Jag kan inte hitta ord som kan beskriva den.
Sen upp tidigt för att gå till min terapeut .S.
"Egentligen går du inte i DBT man kan säga att du inte går i någon terapi alls. Du sover knappt, du äter dåligt och du är ofta sjuk. Så många sårbarheter. Du kan inte ta in informationen".
Jag sliter som ett djur så får man höra det där... Kommer troligtvis få gå om några moduler i färdighetsträningen. Så istället för 1 år får jag väl lägg på ett halvår till.
Sen ca 1- 2 år efter det. Det är så frustrerande. Jag vill må bra nu! Kan inte någon bara knäppa med fingrarna? Kanske 3,5 år i bara DBT:n. Det känns som en oändlig uppförsbacke.

Jag mådde riktigt dåligt efter samtalet och fick i uppgift att inte gå direkt hem utan att gå en runda. Gå till stasbiblioteket. Jag gjorde som hon sa. Frågade efter en bok som Zippo tipsat om. Efter att de letat runt en halvtimme så kommer de till mig och säger att de inte kan hitta den.
Jag går ennu mer sänkt ut från bibblan.
Men orden hon sagt ekade än i huvudet. Men jag ska minsann visa dem att jag försöker!!
Jag gick på jakt efter en ny bromskloss till mina inlines. Men icke... Ingen av sportaffärena sålde sådan typ av modell på bromskloss.
Men när jag började tänka efter så var det säkert 12 år sedan jag fick dem.
Jag orkade inte med ennu en motgång så jag vände stegen hemåt.

Men jag tog tag i mig själv och gick ut igen(!). Jag köpte 2 teer, födelsedags present till min kusin, en t- shirt och nya inlines! Var även duktig och köpte en hjälm.
Sen fikade jag med mina kontaktpersoner från behandlingshemmet. Därefter gick jag direkt hem till min kommun kompis. Vi påsk pysslade lite.
Sen hem till mamma och pappa och invigde mina inlines. Jag har nog inte åkt på 8 år. Så kände inte för att famla fram på mina inlines inne i stan.
Det var lite stelt i början men det lossnade ganska fort! Måste bara öva på att bromsa i hög hastighet. Kan ju vara bra att kunna stanna för bilar^^

Jag var inte hemma igen förens kl 21. Nu är jag helt slut! Jag hoppas att jag tröttat ut mig tillräckligt för att få sova i natt.
Långt inlägg idag. Men har också gjort mycket för ovanlighetens skull.

/Elin

2 kommentarer:

Jessica sa...

Åh, jag älskar att åka inlines! Vi måste åka tillsammans när jag kommer hem! Man får ju så snygg röv av det jö! :)
Men jag skulle nog också behöva köpa nya tror jag... Hur mycket kostade dina?
Stor kram till min Älskling <3

Elin sa...

Till Jessica,
Låter som en riktigt bra idé!! Så mycket roligare med sällskap!
Mina kostade 1400 men de var precis ny inkomna så det var kampanj på dem och jag fick dem för 1000 :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...