torsdag 2 februari 2012

Svartsjuka och Inspiration

I tisdags var jag på praktiken igen.
Ena föreståndarinnan var sjuk och den andra hade fullt upp att förbereda med en föräldraträff de skulle ha samma kväll så det var ingen som pratade och tog hand om mig på samma sätt som första gången.
Det var en tjej i min ålder som var vikarie. Barnen hade hunnit lära känna henne lite och hon hade hunnit lära sig deras namn och var så mycket mer självsäker och erfaren än mig. Hon var den coola tjejen de ville skulle sitta med dem vid mellis.
Jag kände mig barnsligt svartsjuk och det kändes inte alls bra i magen.
Visste inte vart jag skulle stå, sitta, säga eller ta vägen. Blev jätte jobbigt osäker och ångesten kom.
Jag började tvivla om det verkligen var en bra idé att börja praktisera.

Men idag var jag på fritiset igen och det gick hur bra som helst! Jag har börjat lära mig barnens namn och jag vågar ta för mig lite mer.
Jag får helt enkelt inte ge mig utan kämpa med det här så ska det nog bli lättare och lättare.

Jonte jobbar i kväll men jag köpte en Hus & Hem när vi var och handlade. Så ligger och blir inspirerad och får så mycket idéer!
Så kvällen känns inte alls så ensam och tråkig som den annars kunde ha varit.

Blackcurrant är kvällens te.

2 kommentarer:

Linda//gulstjarna sa...

Det är så himla trevligt att läsa att du kämpar på. och har fått praktik och allt!Inte dåligt alls!:) Du är verkligen en inspiration, men även en inspiration får ha svackor, glöm inte det! Kram

Elin sa...

Tack för peppen Linda! Kram Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...