lördag 9 januari 2010

Inget liv

Det enda jag känner nu är FU landstinget. 18 miljoner ska de spara in. Så mycket förändringar. Hatar förändringar. Det fick jag lära mig det den hårda vägen förra året.. Varje gång de ändrade så försämrades allt. Så vad talar imot att det inte det inte försämras nu?

Om jag krånglar med min sond eller så blir det lpt. Blir det lpt blir det piva.
De la fram det så här: Antingen går du med på våran vård. Då får du kanske vara kvar på avd. 10. Protesterar du blir det lpt och då blir det piva och du får sond och hela kittet endå.
Jag har inget val längre. De har tagit över makten över min egna kropp. Den är inte min längre.
Det är iaf så det känns..
Det här är inget liv..



Du och jag tittar nog i olika speglar för jag kan inte se vad du menar
Annars måste dina speglar va skeva för smala ting verkar bli breda
Å men jag vet det är inte konstigt att man tvekar
Ingen kan finna, idealen bara ekar
Kraven finns där vart man än vänder
Att du inte duger är signalerna dom sänder
Modetidningarna bara sprider trender
Som inte passar människan
Så folk mår sämre
Ändå undrar alla vad det är som händer
När vissa väljer svälten

9 kommentarer:

Stjärnsyster sa...

min älskade syster vad jag tycker synd om dig, men jag sviker dig aldrig! Så fort jag får för läkarna så kommer jag direkt med tåget! Jag älskar dig o lämnar dig aldrig vad som än händer är vi för evigt systrar. <3

Förresten jag har skrivit en liten novell åt dig :) o din anslagstavla är färdig så när jag kommer så tar jag med mig den. <3

Elin sa...

Till Stjärnsyster,
Du är min stjärna som lyser upp i mörkret.
Att tänka på dig gör mig varm inombords när jag kollar på kortet på oss på väggen kan jag komma på mig själv att le.
Vi kommer alltid vara systrar <3

Åh vad jag längtar!! När du kommer ska du få den grejen du egentligen skulle fått på nyår.
Längtar efter dagen jag får ha din hand i min igen <3

Jessica sa...

Älskling, vad har hänt?? Varför sond och dropp och allt jävla skit??? Varför inlagd igen??
Älskar dig. Alltid.

Elin sa...

Till Jessica,
Allt har gått utför verken äter eller dricker.. Jag ligger bara här. Orkar inte vill inte.
Försöker hitta motivationen men det är svårt i allt mörker..

Och Jag Älskar Dig <3

Stjärnsyster sa...

Att få hålla din hand i min igen kommer få dig att må lite bättre kanske? Jag ska göra allt jag kan för att hjälpa dig att få komma ut från helvetet där spökena regerar. Du är mitt liv o utan dig finns jag inte på riktigt. Jag är ingenting utan min syster <3

Stjärnsyster sa...

Om jag sitter vid din sida igen, få hålla din hand i min, få krama dig. Tror du att du kanske mår lite bättre då? Jag ska göra allt jag kan för att få ut dig från helvetet där spökena regerar över dig o din kropp. Jag ska döda dem, strypa dem..Jag vill bara få dig i min famn igen. Jag vill ha min Elin <3

Anneli sa...

Varför sond? Du ser ju fullkomligt normalviktig ut? Förstår om de ger dig dropp för du inte kan äta för du mår dåligt över annat. Men det känns som du försöker eftersträva anorexi när du inte kan äta nu helt plötsligt när du uppenbart (med tanke på att du inte ser underviktig ut) har kunnat det innan. Menar inte du ska må dåligt över det här jag skriver, vilket du kanske gör ändå. Men det är bara en undran från mig.

/Anneli

Elin sa...

Till Anneli,
Känns fel att förklara mig men gör det endå..

De började med dropp men mina värden fortsatte att sjunka. De var rädda att mina njurar skulle lägga av och att hjärtat skulle ta skada så till slut fick de sätta sond.

Jag tror inte du kan ha en aning om vad jag ligger viktmässigt. Jag har ofta stora kläder på mig och har även nu rasat i vikt.
Jag är gammal anorektiker med bullmimiska drag. Vardag kämpar jag med maten. Det är ett helvete. Det sitter inte i kilona det sitter i huvudet.
Jag har dessutom fått mediciner som gjort att jag gått upp över 10kg.

Du ska veta att en kommentar som den här kan trigga mig väldigt..

/Elin

AlexanderPro sa...

LPT PIVA, att de inte kan låta en person bestämma över sitt eget liv, tvångsomhänderta och i princip lägga in folk på behandling mot deras egna vilja, flera personer i min omgivning har råkat ut för samma sak, och jag kan inte tänka mig något värre än att bli fängslad på det sättet, inte på grund av dem utan i sin egna kropp 10 kilo tyngre. Vad förväntar dem sig att man ska göra då man skrivs ut igen? När man ser sig själv i spegeln? när man inte kan leva med hur man ser ut, och andra styr över DITT liv?...man kan gifta sig åka utomlands vadsomhelst men enligt lag så är man psykiskt instabil för man väljer att leva SMAL?...man skadar ingen annan än sig själv, och det finns det tusen andra sätt man kan göra det på, varför väljer dem att ta ifrån oss detta? Vet alla risker Vet vad det innebär, men vill leva den livsstilen, varför ska någon stoppa mig?

förväntar mig inget svar skriver hur jag känner.

STAY STRONG! thin4thewin /alexander

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...