måndag 16 augusti 2010

Shut up!

Jag ligger i sängen med min laptop. På mitt nattduksbord står det en mugg te, ett glas vatten, en alvedon burk, halstabletter och nässpray. Med andra ord, jag är sjuk.
I går så sov jag i stort sett hela dagen.
Men natten den var hemsk. Då låg man där själv med alla tankar. Men ingen ork att göra något för att försöka få tankarna på annat. Det slutade med ett par alvedon, benso och natt medicinerna för att kunna lugna ner mig tillräckligt för att våga sluta ögonen.
I morse skulle jag ha träffat min terapeut S. Men vi kom fram till att de nog skulle kosta mig mer än vad jag skulle få ut av det om jag gick. Så jag blev hemma.
Jag har försökt vilseleda mina tankar med att kolla igenom hela säsong 1 av ANTM. Men de går inte. De tränger igenom. Det bråkas och kastas runt i huvudet. Jag får aldrig lugn och ro. Det kryper av ångest i hela kroppen på mig.
Men fortfarande har jag ingen ork att göra något som kanske skulle kunna få det att dämpas.
Snälla någon få det att sluta jag orkar inte!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...