torsdag 19 november 2009

Klyven

I dag var jag i skolan. Då tar läraren in mig i ett rum för att prata.
En i klassen som är 30+ hade gått hem förra veckan. Hon hade mått så dåligt då hon såg mina armar. Så pass dåligt att hon inte kunde vara kvar.
För att citera min lärare "Det ser groteskt ut, man mår illa utav att se det". Så nu mera måste jag ha långarmat i skolan.

Om jag hade varit med i en brandolycka, Hade stora exem, fått syra på mig eller kanske hade psoriasis. Hade de då sagt att det ser groteskt ut att jag måste ha långarmat på mig?
Jag tror inte det...

Jag är trött på att få gömma mig. Jag är trött på att bli diskriminerad. Trött på alla förutfattade meningar om oss med självskadebeteende.
Jag är sjuk min sjukdom ger mig fula sår.
Varför kan inte samhället acceptera det?
Jag kommer ha långarmat i skolan, respektera de i klassen.
Men det gör endå ont. Ont att behöva gömma mig...

11 kommentarer:

Unknown sa...

Fy vad taskigt av dem! Förstår inte varför vi ska behöva gömma oss. Det är inte så att vi vill ha ärr i all tid. Men vi har en röst som talar om för oss att vi borde straffa oss. För vad spelar det för roll eftersom man ändå känner sig värdelös. Rösten är sjukdomen :(

Emly sa...

Tack sötnos. Du har skaffat dig en skitfin blogg verkligen. Du är så duktigt.

kramar

emly sa...

Och fy fan för människor..
Sträck på dig bara!

Jannike sa...

måste bara säga att du är sjukt vacker!

Jenny sa...

Jag är också tudelad till det där. Jag själv har också ärr, och jag visar ínte dem för att jag inte vill att folk ska se, och döma mig genom det. Jag förstår att folk kan tycka att det är jobbigt att se. De kanske associerar till någon i deras närhet, eller de kanske har problem själv. Det jag vet är att när folk har kortärmat och grövre sår/ärr (eller egentligen; små också) så triggar det mig enormt.

Johan sa...

Elin, jag blev så ledsen när jag läste detta :( Fan för folk! Du ska inte behöva höra sånna här saker. Ta inte till dig det, de är idioter som inte kan förmå sig att förstå. Kämpa vidare och ignorera detta. Du är guld! <3

Malin sa...

Fyfan, det var bland det värsta jag hört. Stå på dig Elin! Låt inga andra trycka ner eller döma dig, kom ihåg att du är bra!

Anonym sa...

Åh... nu blir jag också väldigt tudelad vad gäller ärriga armar. Jag skadar mig inte själv och jag förstår precis varför folk tar illa upp. Antagligen för att det blir så påtagligt hur illa du mår och att man blir helt maktlös. Ingen säger så för att vara taskig eller trycka ner, utan det är ju för att det är så helt ofattbart. Jag vill alltså bara säga det, det är nog inte för att göra dig mer illa, utan att din maktlöshet, ditt mådåligt blir så tydligt och det vill ingen se (sådär).
Många styrkekramar!!!

Mergime sa...

tycker du ens är stark av att
gå runt i kortärmad(inget fel på de)
och absolut du är ju fan en normal
människa precis som alla andra :S
så sjukt att folk saknar respekt.
jag hade inte kunnat gå i kortärmad
för alla tycker det är såå emooo
om man skär sig. suuuck !
men iaf du är jättestark. många kramar

Sofia sa...

Min första tanke var "Varför sa du inte det du precis skrev till dom?" Men det är klart, det är svårt och det är lätt att vara efterklok.

Anonym sa...

Det är mycket starkt av dig att klara av att gå i kortärmat! Jag kan visserligen väl förstå att andra människor tycker att det är jobbigt att se dina ärr, men det är så verkligheten ser ut. Du ser ut så.
"Om vi inte ser så finns det inte" är ett tankesätt som jag är så trött på att jag snart spyr.
Gör som du vill, klä dig som du vill och lycka till i framtiden! Heja!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...