fredag 7 maj 2010

Tack Jessica

Det var ett tag sedan jag skrev nu. Har haft fullt upp och de gånger jag har haft tid över har jag helt enkelt inte orkat.

Igår var jag i stallet hela dagen med Jonas. Vi jobbade på och fick en massa gjort. Jag jobbar lite med Naomi. En liten arab på två år. Kan vara riktigt busig. Men tycker hon har gjort framsteg på bara de få gånger som jag jobbat med henne nu. Lånat lite böcker på biblioteket om unghästar och horsemanship. Tänkte att det är bra att grunda med det innan man kan börja rida in henne.

Idag har jag varit på apoteket sen på psyk- motagningen och hämtat ut mina mediciner. Sen fick jag springa till bussen för att hinna med den. Träffade min handläggare på handikapsförvaltningen. Ska få fortsätta med min kontaktperson. Sen ska försäkringskassan och ett samarbete med Arbetsförmedlingen försöka få igenom min praktikplats på Hästgården.
Arbetsförmedlingen har något projekt kallat för ROCK och de hade en plats där som jag kunde få.
Där kollar de om man är redo för någon praktik eller så.

Häromdagen fick jag halsbandet som jag har som bild idag.
Fick det av min älskade Jessica som försenad födelsedags present/ förtidig julkapp. TACK!

I onsdags hade vi dansuppvisning på min gamla skola. Gick ok men inte alls lika bra som på dansensdag.
Vi hade musikproblem med... En låt slutade mitt i vår dans. Mindre kul då publiken började skratta...
Men men bara att satsa på stora uppvisningen nu!

Lyssnar på ljudbok när jag har problem att sova just nu lyssnar jag på Rödvarg av Liza Marklund som jag fått låna av min gamla kontaktperson från behandlingshemmet.
Lyssnade på det härom kvällen. Fick lyssna om flera gånger för ena kapitlet började såhär
"dörren stängdes med en smäll och tystnaden spred sig på håriga fötter". Undrade om jag verkligen hörde rätt.
Hur ska jag kunna somna efter det där?! Vadå är det hober med i boken nu??

Nej nu ska jag sluta skriva lev långt inlägg idag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

"dörren stängdes med en smäll och tystnaden spred sig på håriga fötter" - här uppe i norrland brukar man skämta om att burträskare har håriga fötter, för att de går så tyst

Elin sa...

Till Anonym:
Åh okej det hade jag ingen aning om, endå har jag varit där uppe flera gånger!
Haha kul!

Jessica sa...

<3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...