torsdag 21 april 2011

Självkänsla nu!

I dag gick jag ut för första gången sen kattungarna kom. Så sjuuuukt skönt! Vilket härligt väder, vad mycket folk, vilken värme!

Jag hade mitt möte med M. på RoCK. Vi jobbar med Mia Thörnbloms bok Självkänsla Nu!. I dag pratade vi om komplimanger.
Det är något jag övar på att ta. I dag kan jag säga "tack så mycket" även om det kanske egentligen inte är något jag håller med om.
Jag har tyckt att det nästan känns lite egoistiskt att säga tack.
Att det på något sätt blir fult. Att man tycker man är bäst om man säger tack.
Men som sagt jag jobbar på det här^^
Tänker man efter kan det till och med vara jobbigt för den som ger en komplimang om man inte tar i mot den.
Vi kom också fram till att det ges för lite komplimanger. Det är ofta man kan sitta och tänka "snygg tröja hon har" men man säger inget. Ett litet ord kan göra någon annan väldigt glad!

Boken är riktigt bra och sin självkänsla är något alla borde jobba lite på!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...