fredag 29 april 2011

småbarns förälder?

Jobbig natt då Lova fick för sig att flytta kattungarna från sin lilla bolåda. Hon hoppade upp i sängen med den lilla, jag gick tbx med den.
Hon kom tbx försökte komma in under sängen trots att jag byggt för så hon inte ska kunna komma in där.
En kamp fram och tbx sen kl 2 i natt. Som längst var hon lugn i 30 min.
Vid 9 tiden så slutade hon försöka flytta på dem då gick hon bara runt och jamade. Men jag kunde iaf sova fram tills kl 10.30 då det var dags att gå upp.
I går var det en ganska tuff dag och jag har inte de bästa förutsättningarna för denna dagen.
Men jag kämpar på!

Jag borde knata bort till apoteket då två av mina mediciner i stort sätt är slut.
I dag när jag tog min morgonmedicin så blev jag lite fundersam. Alla morgonfacken i dosetten var tomma förutom söndag. Men idag är det ju bara fredag...?
Och alla kl 17 medicinerna sen i onsdags låg retsamt kvar i sina fack.
Jag har nog haft lite för mycket i huvudet de senaste dagarna.
Skärpning Elin!

Lovas uppfödare L. var förbi igår och kollade på katterna. Visade sig att det inte alls är tre killar som vi trodde först utan det verkar vara två killar och en flicka ^_^
Det här med Birmors färger och tecken är ju en hel vetenskap i sig. Måste varit kvinnor som kommit på alla namn...
Lova är en blå tabby. Hon är lite mörkgrå med ränder. Eller det har vi trott i hennes 2 åriga liv,
L. och jag blev lika överraskade då vi upptäckte att Lova är blå sköldpadds tabby.
Det menas att i sina ränder är hon crém färgad. Det är väldigt ovanligt!
Så nu kan hennes kattungar både bli blå, crém och lila (som pappan är).
Lila är ljusare grå än blå.
En birma kan också vara choklad som är brun och brun som nästan ser svart ut. Kanske glömde jag någon färg nu^^
Sen heter tecknen olika saker. Så sjukt krångligt.
Varför kan det inte bara heta beige, ljusgrå, grå, brun och mörkbrun?!
Allt för att krångla till det.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...