fredag 1 april 2011

Kreativ pirr i fingrana

Var ett tag sedan jag skrev här nu. Bara blivit så. Sitter inte lika mycket vid datorn som jag gjorde förr.
Jag har börjat få en massa inspiration och det är så mycket jag vill göra. En form av energi och motivation som jag inte känner igen. Men jag gillar den starkt och hoppas den är här för att stanna.
Jag kan stanna upp och känna f*n vad bra jag mår idag. Vad lätt livet kan kännas i bland.
Men självklart så är det fortfarande kämpigt i bland och humöret sviker. Men Livet går ju upp och ner för alla även de som är "friska" har dåliga dagar.

Mitt senaste möte hos min terapeut S. berättade jag saker som jag aldrig någonsin trott att jag skulle berätta för någon då min resa började.
Nu flera år senare så satt jag där och prata om saker som brukar vara så otroligt tunga och jobbiga utan att skaka av ångest eller vilja jälvskada.
Men i dag ser jag saker och ting annorlunda än vad jag gjorde förut. Jag har fått en större förståelse och en starkare personlighet som inte tar åt mig lika mycket som förut.

Min älskade lilla Lova blir bara rundare och rundare om magen. Håller på att snickra ihop en form av hage som hon och sina små tussar kan vara i.
Blir det som det ser ut i mitt huvud kommer det bli jätte bra. I så fall kommer också en bild upp när det är klart.

För några dagar sedan tecknade jag igen!
Redan innan jag åkte till USA hade min inspiration försvunnit. Jag har gjort några försök sen dess men inte lyckats. Var det inte inspirationen som svek mig var det ångesten som satte stopp.
Jag kände mig väldigt ringrostig och ovanligt darrig på hand, men oj vad kul det var!

Nu tänkte jag sätta mig och pyssla lite och njuta av att vara i liv!

3 kommentarer:

Clara sa...

<3

Unknown sa...

tack för kommentaren på min blogg, den värmde!
hoppas allt är bra med dig!
kram, anna

Anonym sa...

Tack för kommentaren på min blogg *glad

Jag ska snart (låt det inte dröja länge) få en ny Psykoterapeut där vi ska tala om saker jag aldrig nämnt för någon så jag vet hur tufft det är, men det är bra...typ en utrensning av det som gör ont.

Kram Mia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...