tisdag 2 mars 2010

Sorry

Jag har varit dålig på att blogga. När jag väl har skrivit har det varit osammanhängande.
Jag ska försöka bli bättre på det här.

Jag har flyttat hem till min lägenhet. Det var innan jul jag bodde här sist.
Jag har frågat mig frågan vad har jag för liv egentligen. Vad kan jag göra åt det.
Jag har isolerat mig och stängt ute de som faktiskt finns där för mig. Förlåt.

Idag skulle jag gå och hämta min dosett för veckan. Jag hade panik ville verkligen inte gå ut.
Jag kurade ihop mig till en liten boll på golvet. Nästan gång jag tittade upp och kollade klockan hade det gått över en timme.
Jag tog mig samman och gick ut. På vägen hem köpte jag även piller till mina katter.
Lova fyller ett nu på söndag och då ska de ha annat torrfoder.
Självklart firade butiken 5 års jubileum denna veckan och hade många olika erbjudande som expediten försökte få mig att köpa.
Som om det inte reda var tillräckligt jobbigt att gå in dit...
När jag kom hem så frågade jag mig igen. Är det så här jag vill leva?
Helt isolerad och ångest för att bara lämna lägenheten i 30 min.
Nej jag vill inte leva så. Jag ska försöka bryta det här negativa mönstret jag hamnat i.
Imorgon ska jag försöka ringa min handläggare och fråga om kickboxningen.
Zippo är du fortfarande på att börja?
Jag måste börja någonstans och genom att träna så slår jag inte bara två flugor i en smäll utan det gynnar mig på många sätt!
Efter sond och alla näringsdrycker har jag gått upp oönskade kilon... Men ska inte försöka må dåligt över det utan tänka det går att göra någonting åt!
Men det är en balansgång vill inte tillbaks in på psyk...

Nog pratat för ikväll. Nu ska jag lägga mig framför tv:n igen och sätta på någon film.
Studio Ghiblis nya "ponyo" kan jag rekommendera. Super söt!

2 kommentarer:

Zippo sa...

Du är jätteduktig som kan tänka att det går att göra något åt istället för att enbart tvivla!
Jag är verkligen stolt över dig som kämpar så!

Ja, verkligen, jag är jättepå att börja kickboxningen!
Jag har bara väntat på att du skall komma och säga att du kan du med!

Älskar dig! <3

Clara sa...

Åh Elin! Jag vet inte varför men det här känns bra... det känns som att det är dags nu faktiskt... som att det är nu det händer!! Jag bara känner det, och det är underbart!!!

Låter jättebra attr du flyttat till lägenheten igen! :)

Hur är du hemma när jag är? Jag är hemma eftermiddag 19 - typ 22 kväll :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...